Monday, October 17, 2011

aku hanya manusia biasa :)

~~bahagia itu hanya seketika mungkin~~~

bukan aku pinta tok jadi mcm ni, dan aku serupa mcm org lain. klu ALLAH swt tunjukkan aku ngn korang semua pe akan jd bila dah kuar dari pewot mak msti korg xnk kuarkan?same goes to me !
aku xminta dilahirkan dgn sifat sebigini,aku xminta diajar pendidikan mcm ni. tp aku mampu besyukur 
sbb org lain xmcm aku.mereka mgkin lg terok dari aku. sekurang2nya aku ada keperluan yg org lain nk.
tp mak ayah aku xharta mcm org berada tp mereka mempunyai ilmu yg penuh didada untuk didik kami ber5.aku hrgai at least even mereka xdpt tunai apa aku nk sekurang2nya aku berusaha tok memiliki.
aku hanya sebatang kara.diri aku hanya berpaut dgn sebatang pokok yg mempunyai ranting dan dahan dan juga daun2 yg beguguran kadang kala layu dipetik org.kadang2 segar bila org menyiram,memberi benih yg baik. aku bukan untuk dipermainkan sbb aku mmpunyai hati yg luhur. mmg sakit bila terasa luka tp hati tetap menangis dgn sendiri.aku xtau dia menangis mcm mana tp aku dpt rasa ada sesuatu yg mengalir sehinggakan terasa dihati ni.umpama pokok yg ditanam lalu diletakkan baja agar sentiasa segar dan tumbuh dgn mekar. itulah yg aku rasa dan org lain xtau pe rasanya klu duduk ditempat aku.
sukar untuk aku lepaskan sesuatu bila dia milik aku.sperti ibu ayah aku juga. tp bf? aku rasa klu tuhan nk putuskan hubungan aku dgn sang pencinta aku redha ya RABBI. kerana aku tahu telah temaktob dlm buku aku sebelom kau beri aku nyawa lg untuk hidup. diari manusia yg engkau sentiasa tulis tetapi manusia sentiasa tidak mengerti.dan aku paham ya ALLAH, setiap ujian yg berlaku disetiap nafas ku adalah satu dugaan yg mana engkau akan lahirkan 1 rezeki dan bila2 masa pon kau akan turunkan kpdku. dan aku ngerti ya RAHMAN, setiap pergaduhan,permusuhan itu akan terjalin satu ikatan mesra yg tidak dijangka2kan nanti. hidup manusia hanyalah sementara dan didunia inilah tempat ku melangkah,mencari kebahagiaan untuk ke syurga 1 hari nanti, InsyaALLAH. :) kebahagiaan yg ku cari adalah satu kesabaran..mmg perit untuk mencari kebahagiaan.mmg sakit untuk mencapai kejayaan. namun, hakikatnya.sekiranya aku melangkah dgn lebih tepat dan yakin dgn setiap ketentuan mu ada hikmahnya,akan ku rasai kebahagiaan itu tetapi malangnya,ianya hanya sebuah mimpi yg akan rasa nikmat tersebut. dan aku ingin memberitahu padamu, yg aku xpernah erti syg seseorg itu melainkan mereka yg mendidik dan mengasuh aku. sbb? entahlaa.aku xtahu nk ungkap bagaimana. mmg org akan ckp aku tpu tetapi hakikatnya itulah aku..aku mmg seorg pelik tetapi bukan aku lahir sendiri malah ALLAH S.W.T  yg telah ciptaku.dan aku hanya mampu mengikut setiap kata2nya,turutnya dan aku besyukur dilahirkan dgn sempurna tanpa cacat. Kata org,kadang2 rezeki kita bukan pada kita tetapi ALLAH kurniakan lgi seorg umat untuk kita pula asuhnya,didiknya.(anak)  mgkn rezeki kita pada mereka.
sape tahu bukan?sbb kita bukan yg terbaik diantara yg terbaik.sakit itu penawar luka untuk di buang dosa2 yg sentiasa kita lakukan.besabarlah diatas setiap apa yg berlaku. insyaALLAH. :)

abes daaa ^^

mekaceh baca.

~~~~wassalam~~~~



*sy sentiasa inginkan sorg insan untuk meletakkan kepala dibahuny.agar sy rasa tenang tnpa mereka. :')

No comments:

Post a Comment