Saturday, October 29, 2011

terasa perit didada

npe perit itu dtg?kadangkadang sakit sgt rasanya kadangkadang biasa je pe yg aku lalui. nth npe sjak akhir2 ni aku mcm ni. mgkn disakiti mgkn dinodai. mgkn betul kata hati. klu xpandai menjaga pasti mengundang padahnya,
aku hanya mampu coretkan di laman blog aku. sbb aku xmampu dan aku xbleh nk luah kt org. sbb aku dihalang dan terhalang. knpe? ada sbbnya dan itu bukan yg penting untuk aku.


aku disakiti
itu dah biasa buat ku untuk lalui kehidupan dunawi yg ntah bila nk berakhir pn xtau. mgkn ntikan hari kiamat baru terlerai mgkn. aku lalui dunia aku dgn pellbagai cara,pelbagai rupa. sakit,pedih,gembira, duka dan lain2 lagi aku harus tempoh walaupn disakiti, betol kata mak "bergadoh tu biasalah' biasa buat org tua aku tp sakit yg aku rasai. bagaimana sakit itu aku boleh rasa? mgkn bila mana setiap kata2 mereka,dia, kamu , awk dan kalian yg mampu mencalari hatiku ini. bukan tok aku sengaja bermadah tetapi untuk aku nenberi peringatan pada diriku.


aku terasa sakit
aku xtau nk ungkap bagaimana lagi. aku xtau mcm mne sakit itu boleh buat aku terasa. itu hasil nukilan dari ALLAH swt yg memberi aku deria. tp knpe deria sakit itu perit? entahla aku pn xngerti. "maafkan aku sbb kau begini begitu" adakalanya ingin jugak aku meluahkan padamu.tp aku xmampu sbb aku tahu hanya kata2 xmampu mengubah apa2.  tp pabila dia dtgkan tangisan kpdku aku xkan berikan dia menitis kerana aku xmahu dia tahu apa yg aku lalui. manusia semua ada perasaan. knpe aku pertikaikan ini? sbb aku nk bgtau aku pn ada perasaan yg kau xboleh buat aku mcm ni. rasa sakit tp knpe still syg? maafkan aku. aku xngerti apa itu syg. yg ku tahu aku sygkan kedua ibu bapa ku dan keluarga ku. mgkn dah dididik kne syg mereka tp xtahu syg itu mcm mne. aku bukan xnk lpaskan kau sbb nk bls dendam tp bg aku bagaimana kau mendapatkan aku dulu mcm tu jugak aku nk kita bpisah.


aku syg dia
siapa yg aku mksdkan ini? enthlaa.aku mampu berkata2 tp perasaan aku mcm biasa. ibarat manusia yg baru mengenali manusia itu yg aku anggap. maafkan aku sang pencinta andai kata kau buka dpat mmbaca coretan ku ini bukan untuk aku nyakikan ati kau tetapi inilah yg aku alami. aku bukan sengaja nk kau benci aku tp yg ku inginkan terbaik dari mu. perubahan kau smlm buat aku jdi bingung sehinggakan aku rasa mcm2. maafkan aku membiarkan kau begitu sahaja. kau bukan pak guard aku. kau hanya sang pencinta aku. mmg nmpk kt situ perubahan kau tp aku,terkaku disaat2 akhir kita bertemu. ntahlaa.aku hanya mmpu diam je.


aku biarkan dia pergi
sakit yg aku alami smlm mmbawa aku menjadi org yg over dos tdo. ntah knpe. mgkn inilah sakit yg paling perit aku alami mgkn. aku rasa. aku biarkan dia pergi dan aku bangun seperti biasa dan cuba untuk menjadi dulu2 kala. ternyata aku xmampu. maafkan aku sbb aku xmampu melakukan ape yg kau nk selamani.  mgkn apa yg kau nk itu adalah satu mimpi kerana apa yg kau inginkan adalah aku yg dulu. mmg aku syg kau tp itu hanya ungkapan dibibir sahaja.


~~~wassalam~~~~

No comments:

Post a Comment