Saturday, May 21, 2011

al-Fatihah :'(

Assalamualaikum kawan2~~ 

sedih,duka,hampa dan terkejut bila mendengar khabar berita tuu :'(
xtahu nk ungkap mcm mana tp terasa mcm mana org lain rasa
mgkn berbeza drpd keluarga mereka sendiri
mgkn 1 masa nti aku akan hadapinya juga mgkn lg teruk drpd apa yg aku alami
ntahlaa..susah tok aku gambarkan situasi tuu

pukul 5.00 am 
mak dpt panggilan dari ayh yg beliau diPPUM
Hati mak jd terkejut mendengar kata-kata ayah,dan mula bertanya
"kenapa bang?"
xtau pe yg ayh jwb tp dgr cerita dri mak
"rumah pkcik yani tingkt 4 yg buat kenduri tu dah tenat"
aku tersentap lalu bgn dari tidur dan mnjwb "innalillahiwainnailaihirajiu'n"
aku mendengar pbualan mak dan ayah ditelephone
"ayh bisikkan ditelinga, di da nyawa2 ikan dah tu. tinggal nk confirmkan ja"
selang berapa minute ayah telephone semula dan berkata
"dia dah meninggal"
aku terdiam, tiba terpikir 
"mcm manala aku nti klu tuhan cabut nyawa org yg aku syg"
harapkan yg terbaik je semua.
untk confirmkan kut-kut tersilap dengar, aku tanya mak aku lagi
"siapa mak yg tenat"
mak kata "pakcik yani,kawan ayh geng KRT tu"
aku diam. pkcik tu baru aku nmpk sekali je.
dan xsangka begitu cpt ALLAH s.w.t mengambil nyawa beliau
mgkn da sampai masanya untuk kamu kembali ke pangkal jalan
harap kamu tenang disana pakcik. :'(
Tuhan sentiasa melindungi org yg sentiasa mengingatinya
insyaALLAH 


kpd sahabatku sekali, jagalah ibu bapa mu
seperti mana kamu menjaga brg2 serta harta bnda mu
jgnlah kamu biarkan mereka menderita kerana kerenah mu
jagalah hatinya seperti mana mereka cuba untuk menjaga hati mu
ingtlah pesanku ini wahai sahabat, jgnlah kamu bertengkar kerana sedikit masalah
malah sentiasa memaafkan kesalahan setiap insan
"sesungguhnya syurga ditelapak kaki ibu"

~al-Fatihah~

No comments:

Post a Comment